نجفی مستنداتش را بدهد

مستندات خود درباره تخلف شهرداری سابق را ارائه کنید
نامه دادستان تهران به شهردار
صدور کیفرخواست برای 54 نفر در ناآرامی‌ها
آرمان: همایش تخصصی دادسراهای استان تهران با موضوع «مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت عمومی»، با حضور وزیر کشور و معاونان وی، استاندار تهران و معاونان وی، فرمانداران و بخشداران استان تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و فرماندهان انتظامی شرق و غرب استان، دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضائی بخش استان تهران به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد. عباس جعفری دولت‌آبادی ضمن گرامیداشت سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از دریانوردان در نفتکش سانچی، در خصوص اقدامات دادسرا پیرامون پرونده پلاسکو گفت: این دادستانی به وظایف خود در این راستا عمل نموده و هیات کارشناسی 13 دستگاه را در حادثه مقصر اعلام نموده است.


کودکان خیابانی
وی تعداد معتادان درمان و ترخیص شده در اجرای طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر را 6275، تعداد معتادان پذیرش شده را 9885 و تعداد دستگیرشدگان را 16352 اعلام نمود و در خصوص کودکان متکدی اظهار داشت: اکثریت این کودکان که غالبا توسط باندهای حرفه‌ای مدیریت و هدایت می‌شوند، از اتباع سایر کشورها می‌باشند و این آمار نشان از ضرورت توجه به مهاجرت‌ها و حاشیه‌نشینی دارد.
تامین امنیت عمومی
جعفری دولت آبادی تامین امنیت مردم را مطالبه جدی شهروندان و وظیفه اصلی حکومت خواند و با احصای جرایم مهم مانند سرقت‌های مسلحانه، جرایم به عنف و سازمان‌یافته، اخلال در نظم عمومی، قتل، شرارت، هتک حیثیت، جرایم علیه محیط‌زیست و جرایم مرتبط با حقوق عامه، اظهار داشت: این جرایم ضمن مخدوش نمودن آرامش روحی مردم، مانع رونق کسب‌و‌کار و فعالیت اقتصادی خواهند شد. لذا امروزه با توجه به تکلیف پلیس، دستگاه قضائی و وزارت کشور به ارتقای شاخصه‌های امنیت عمومی، توجه بیشتر به این جرایم ضروری است.
54 کیفرخواست
جعفری دولت‌آبادی به جرایم دارای بالاترین آمار در سال‌های 95 و 96 در شهر تهران نیز پرداخت که به ترتیب فراوانی شامل سرقت، ضرب وجرح عمدی، کلاه‌برداری، توهین و چک بلامحل بود؛ و در خصوص اقدام دادسرای تهران در رسیدگی به پرونده مربوط به آشوب‌های اخیر اظهار داشت: تاکنون 54 فقره کیفرخواست صادر و تعداد بازداشتی‌ها به کمتر از بیست نفر رسیده که طی هفته جاری در مورد آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد. وی استان تهران را استانی با شهرها و بخش‌های متنوع خواند که تنوع مشکلات را در پی دارد و ویژگی‌های خاص و مشکلات متمایز و منحصر به فرد دارند و در این راستا، در بخش شهرستان‌ها اظهار داشت: برای مثال شهرستان ری به‌لحاظ وجود بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی و جمعیت قابل توجه زائران، با آمار قابل توجه تخلفات رانندگی منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی و سرقت‌های خرد مواجه است.
وحدت مسئولان
جعفری دولت آبادی بر وحدت مسئولان مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و کاهش اختلافات در حوزه­‌های سیاسی تاکید نمود و این وحدت را موجب افزایش اعتماد عمومی و افزایش کارآمدی نظام در رفع مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: رضایت مردم به‌عنوان رکن اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، از طریق تلاش مسئولان برای کاهش نارضایتی‌های مردم از نهادهای حاکمیتی و مبارزه جدی با آسیب‌های اجتماعی محقق خواهد شد. جعفری دولت آبادی از مسئولان اجرایی، قضائی و انتظامی خواست به مناطق شهری و روستایی سرکشی کنند و این اقدام را در توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات اجتماعی و کاهش نارضایتی‌ها تاثیرگذار ارزیابی نمود.
نجفی و مستندات
عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی وانقلاب در مورد اظهارات اخیر شهردار تهران در جمع اعضای شورای شهر و اعلام برخی تخلفات شهردار پیشین از جمله انعقاد قراردادمیلیاردی پژوهشی و صرف آن پول در هزینه‌های انتخاباتی اظهار کرد: در اینجا از مسئولان گله دارم. اگر آنها به فسادی می‌رسند ابتدا باید به مراجع رسمی کشور بگویند. به‌اندازه کافی روان و افکار مردم را با اخباری که بدون اثبات در اختیار دیگران قرار می‌دهیم پریشان می‌کنیم. روز چهارشنبه در نامه‌ای به آقای نجفی از ایشان مستنداتش را خواستم. دادستان تهران با تاکید بر اینکه طرح و اعلام موارد فساد بدون دلیل و اثبات و بدون تصویب در مرجع رسمی محل اشکال است، ادامه داد: آقایان مسئول از جمله شهردار تهران اگر دلایلی برای فساد در جایی دارند اول به دستگاه قضائی، بازرسی کل کشور و دادستانی اعلام کنند. برهمین اساس نیز همان‌طور که گفتم طی نامه‌ای به قید فوریت از ایشان خواسته‌ایم که این کار انجام شود.